+45 2476 0422 info@kommunikasjon.dk
Vælg en side
En erfaren forretningsudvikler inden IT og E-Commerce

 

It salg dansk

Jeg har mere en 15 års erfaring med forretningsudvikling inden IT og E-Commerce i Norden.  Selskaber som Dell, Omikron Data Quality og Varonis Systems har jeg været med på at hjælpe ind på det nordiske marked, og i Oracle har jeg arbejdet med at genvinde tabte kunder. I disse selskaber har omsætningen øget med 50-100% årligt.

Jeg arbejder lige så godt med chefer på C-level som teknikere. Jeg bliver hurtigt en betroet rådgiver.

Kvalifikationer inden IT:
E-Commerce, Søg og Navigation, Datakvalitet, Data Governance og Sikkerhed,Databaser,Middleware;Blogging,CMS og CRM.

 

Kommunikasjon ApS for IT2Trust, Varonis Systems og Iper Direkte

Arbejder med flere projekter mod det Nordiske marked, enten på fuld tid eller deltid.  Noget af det jeg har gjort:

IT2Trust 2015 – Deltid IT2TRUST_LOGOER_illustrator
Jeg arbejder som Business Development Manager på det norske marked. Mit job består af:

  • udvikle et forhandlernetværk
  • introducere de internationale producenter til det norske marked
  • konsultere slutbrugere i vores produkter

Europa Communications 2014 –  DeltidEuropa logo
Lead generation projekter for forskellige IT- leverandører:
IBM – Kampagne for deres produkter indenfor styring af risiko
Vodafone – Kampagne for deres løsninger inden M2M produkter

Varonis Systems: 2013-2014  – FuldtidVaronis
Nordig Sales Manager.  Opbygning af det Nordiske Marked for Varonis løsninger inden Datasikkerhed, Data governance og Big Data.

Varonis Data Governance Suite hjælper organisationer styre og beskytte deres ustrukturerede og semi strukturerede data som dokumenter, regneark, præsentationer, mediefiler og øvrige forretningsdata i filservere, NAS-enheder, SharePoint og Exchange. Dette er forretningskritiske data og vokser hurtigt.  Ifølge analytikere:

  • er 80% af organisatoriske data ustruktureret
  • vil ustrukturerede data vil vokse med 650% i de næste fem år

Selv om disse aktiver er voksende og vigtige, kan kritiske spørgsmål til dem ikke besvares uden Varonis’ Metadata Framework teknologi:

  • Hvem har adgang til data?
  • Hvem bør eller bør ikke have adgang til data?
  • Hvem bruger data?
  • Hvem misbruger deres adgang?
  • Hvem ejer data
  • Hvilke data er følsomme og udsat for risiko?

Varonis Data Governance Suite hjælper besvare disse presserende spørgsmål, tilpasse forretningskritiske aktiver med deres rette ejere. Det giver dem viden til at træffe beslutninger om adgangskontrol og den rigtige brug, som derefter udføres automatisk uden IT indgriben.

De som købte løsninger var fra det offentlige og finansverdenen.

Iper Direkte AS 2012 – Deltidiper Logo
Iper Direkte AS arbejder med at forbedre kvaliteten i egne og kundernes databaser.  Igennem et API kan dette kobles direkte ind i CRM systemer og webløsninger.

Oracle Corporation 2010-2012

663px-Oracle_logo.svg

 

Jeg var Territory Manager mod navngivne kunder i det norske Marked. Baseret i København. Mine Kunder omfattede adskillige af de 100 største virksomheder i Norge.

Mine kontakter var på C-niveau og samt de største partnere.

Min vigtigste mål var at designe løsninger baseret på Oracle database teknologi og Middleware, primært Business Intelligence og portaler. Opgaven var at identificere behov og udvikle innovative løsning salg for at tilfredsstille individuelle kundebehov.

Jeg arbejdede tæt sammen med andre afdelinger i Oracle og partnere til at stimulere efterspørgslen og drev indtægter.
Mine kunder havde været sovende de sidste år, og min opgave var at vække de til live igen.  Kunder som Tine, Norwegian, Rema 1000, Norli,  m.fl

Omikron Data Quality/Fact-Finder 2007-2010

 

omikron_logo                                                                                                                                                                  fact_finder_new_800px_72dpi

Nordisk Salgschef

Omikron Data Quality er et ledende niche IT selskab. Deres løsning FACT-Finder for e-handel og datakvalitetsløsninger er enestående på grund af den ekstraordinære algoritme.

DATA KVALITET
Min udfordring var at introducere Omikrons løsninger på det nordiske marked. Jeg startede ud med vores datakvalitetsløsninger, der er grundlaget for Master Data Management, Business Intelligence, Datarensning, samt søge og navigation i CRM-systemer. Omikron var ikke kendt på markedet,men via løsningssalg lykkedes det mig at lande kunder Thomas Cook Northern Europe, Avis Skandinavien, Ellos, Bestseller og mere

E-HANDEL
Efter et stykke tid introducerede FACT-Finder til E-Handelsmarkedet. Fact-Finder er en af markedslederne inden for e-handel søg og navigation i Europa. Min udfordring var at arbejde med de store nordiske e-handelssteder, og hjælpe de med at konvertere søgningen til salg. Vores søgning er fejltolerant og uafhængig af sprog. De største kunder jeg landede var Elkjøp Nordic, Halens og Jula Postorder.

MARKETING
Udover at være salgschef, var jeg ansvarlig for Marketing. Jeg skrev Nyhedsbreve, segmenterede LinkedIn kampagner, der var ny på det tidspunkt, skrev blog, og talte på konferencer.

I denne tid skrev jeg en blog om Datakvalitet.

House of Profile, Kommunikasjon ApS 2003-

I årene 2003 til 2007 havde jeg Merchandise for Nik & Jay, B-Boys, Johnny De Luxe, Infernal, Outlandish, Zididada med flere.  Jeg drev webshop for disse band, så jeg har indgående erfaring med hvad som skal til af backend arbejde.

Siden 2007 har jeg udvikle, designe og drevet flere blogs i WordPress.  De som fortsat er aktive er:
Rejsebloggen aldrigsur.dk
Ølkultur og værtshusbloggen Gule Gardiner
Opskriftsbloggen LCHF Opskrifter

Ikke aktiver er Skiker.dk og LCHFDanmark.dk

Dell Computer 1999-2003

Account Manager, Aquisition Manager, Large Opportunity Representative.dell-logo-thumb@2x

Callcenteret til Dell i København var netop etableret, da jeg tiltrådte som Account Manager.  Callcenteret var lille med kun 50 mennesker fra de nordiske land, og det var en udpræget  iværksætter ånd.

I Norge var Dell nr 7. Vi havde en hurtig vækst, og jeg blev hurtigt sat til aquisition og tog over nogle af de største prospects i SMB-markedet. Jeg var også den første LOR (Large opportunity repræsentant) nogensinde i callcenteret.

Da jeg forlod det var Dell nr 1 i Norge det var et stort callcenter med over 400 mennesker. Interessant tid, hvor jeg lærte meget om nuancerne i det nordiske markedet